Thursday 15 December 2011

Namaku di pintu neraka

Jika esok ku tidak bernafas lagi
apa yang perlu ku bawa untuk menghadapMU
Jika esok ku tidak bernafas lagi
mampukah aku membuatMU gembira
dengan hadiahku ini
indah atau busuk di pandanganMU

andai esok kenikmatan ini tak dapat ku kecapi lagi
ku ingin KAU tahu Tuhanku
batinku menangis mengenangkan dosa ini

andai namaku telah tercatat di pintu neraka
izinkan hambaMU ini memadam kembali
detik noda hitam yang dulu berselirat di ruang nafas ini
kerana ku takut bila bertemu denganMU
KAU tak sudi memandangku
dan ku tak dapat merasai kenikmatan pabila melihat dzatMU yang Maha Mulia

Tuhanku...
sehina mana pun diri ini
aku tetap hambaMU
seandainya esok bukan milikku lagi
bukalah pintu hatiku Tuhan
untuk bertaubat kepadaMU


Masih adakah lagi ruang untuk aku menjadi umatmu yg kau kasihi..dengan segala dosa yg telah kuperbuat..dengan segala laranganmu yg menjadi perilaku ku ya Allah..tunjukkan lah aku jalan..berilah aku ruang dan petunjukMu agar aku dapat keluar dari permasalahan hidupku ini...
AMIN YA ROBBAL 'ALAMIN!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute