Wednesday 26 September 2012

Alahaiii..Siannye anak2 Ibu...


Salam... 
Pejam celik..pejam celik..tak sedar anak2 da semakin membesar..kakak semakin petah bercakap dan bertanya makin banyak soalan..hari2 tanya.."bila ibu nak beranak ni?? beranak la esok"....senang je suh beranak esok..ingat ibu ni rabbit ke? sebulan pregnen je, baby dah kuar..hahah..

Soalan yg paling best dia tanya.."ibu, kakak suka la kalau ibu tak keje..biler ibu nak benti keje??..akak nak ibu antar akak gi sekolah..pastu akak slalu je sakit perut balik sekolah...kat nursery biler makan, bibik suap ramai2..kakak dapat sikit je makan.." alahai..siannye anak ibu..nak sangat ibu jaga dia..kalau la ibu ni banyak duit..tak pun ayah awak tu gaji banyak..mmg ler ibu nak sangat benti keje nak oiii... 

Berbalik pasal sakit perut..lately kakak slalu ngadu sakit perut..smalam aku tepon nursery...tapi pihak nursery kata kakak makan banyak la...takde ngadu sakit perut la..main je seharian..kompius aku..depa kata anak aku saje ngadu nak intention...mungkinkah?!! aku tanya kakak..cakap betul2 kat ibu..kakak makan tak kat nursery??? dia kata makan..tapi kena suap ramai2..mane la cukup kalau suap ramai2..aku dah pening dah..

So sebagai langkah pencegahan..aku akan suap dulu anak2 aku makan pagi2..dan bekalkan makanan tuk dorang..sambil suap sambil pegang rotan..kena paksa makan dorang ni..kadang2 dorang sibuk main sampai tak rasa perut tu kosong..balik2 ngadu sakit perut..ye lah..kalau suap ramai2 mmg la bakal tak cukup makan..sape yg mmg kuat makan akan mengadap bibik..sape yg sibuk main mmg ler dapat makan sket kan...

balik keje lak...penat camne sekali pun aku akan masak..lauk simple2 pun tak pe..janji aku akan makesure anak2 aku makan...(sambil pegang rotan) kakak ngan adik mesti mula2 nangis tk nak makan..tapi kena gak paksa..mane taknye..makin lama tgk badan dorang makin susut..hati ibu mana la tk risau ble tgk anak2 makin hari makin susut..huhu..bukan senang nak mengandung dan beranak dorang ni.. 

So, 2,3 hari ni aku kena monitor kakak..still sakit perut lagi ke tak...kalau still sakit gak..kenalah buat further checkup..takpun..ibu kena gak pertimbangkan balik pasal benti keje..biar senang ati ibu biler ibu yg jaga korang semua...sob..sob..sob..Insya-Allah pasti ada jalannya...

Anak2ku..korang lah permata hati ibu..takde korang..tak tau camne ibu nak harungi hidup ni..Ibu sayang korang lebih dari nyawa ibu sendiri..
~LAA



2 comments:

♥ Vna ♥ said...

alahai ciannye...moga cepat sembuh

Liza Ahmad said...

Thanks wina...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute