Wednesday 19 September 2012

Dah nak beranak ke????


Salam..
Aku curik2 masa buat payroll ni tuk update sket cerita malam tadi...dari kol lebih kurang 10 lebey..aku terasa perut aku kerap mengeras..mengeras tu kira normal la ble usia kandungan dah cecah 34-35 minggu ni kan..tapi masalahnye pengerasan kali ni diikuti dengan rasa sakit yg lain dari pengalaman sebelum ni..sakit tu seakan2 menyucuk2 di bahagian ari2 dan seluruh perut aku yg bergelombang..e..eh..lain macam jek..sebelum ni kalau aku rasa contraction tu..rasa cam nak period..sakit kat pinggang..kali ni lain lak tempat sakitnya..aku biarkan je..sambil2 layan citer hindustan..hahaha..

Pukul 11:00 malam..Laki aku kuar dari bilik..tanya nape tk tdo..aku cakap ler tgh layan citer hindi ni..dia pun join le sekali..jap lagi sakit tu makin lama makin kuat..aku cakap ler kat laki aku..rasa cam nak beranak je..laki aku pun cam panik ble tgk aku dah start berpeluh..dia terus packing baju anak2 dan baju dia wat standby..kalau2 malam tu gak aku nak beranak..tapi aku cool lagi.. =P .. dia tya ..nak gi tak???..camne..awak sakit lagi ke..??? ..aku  cakap ler..biar aku timing dulu contraction ni..

Setiap 6-7 minit sekali sakit tu datang...tapi aku blom cukup bulan lagi ni..risau kalau2 baby ni lahir cam kakak dia dulu..35 minggu dah bukak 5cm..dan lahir x cukup bulan..kalau boleh aku nak bertahan gak sampai 36 minggu...Sepatutnya sabtu ni aku ada checkup..dan yg paling penting ada kat kotak fikiran aku..payroll tak siap lagi..huhu..camne kalau aku tibe2 beranak malam ni...aku kena relax dulu..mana tau dia acah2 je.. aku pun kuatkan diri mengemas dapur..aku harap biler aku buat sesuatu aktiviti sakit tu akan hilang..

Lepas beberapa minit..aku rasa baby dah kurang lak mengeras.. dan aku pun keletihan dan mengantuk..tanpa hiraukan sakit tu..aku pun masuk tdo..hahaha.. kalau aku leh tdo tu maknanya sakit tu blom cukup kuat nak buat aku beranak..so hari ni aku gi keje siapkan dulu payroll sambil2 monitor contraction..so far tak de rasa kuat sangat la..tapi pinggang aku dah start rasa sakit cam nak period...

Kay la..aku nak sambung buat report payroll..kang tak siap naya lak..ape2 pun aku kena setkan mind yg beranak tu normal..dan aku kena excitedkan diri tuk tgk baby kami..tak sabar nak tgk rupa puteri yg ketiga ni...hopefully everything will be fine..Amin!

~LAA


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute