Tuesday 24 July 2012

Zuriatku Penyeri Hidupku-.Huda Mohd Hairulhafiz

Nama : Huda Mohd Hairulhafiz
Tarikh Lahir : 13 Febuari 2007
Tempat Lahir : Pusat Perubatan Naluri, Wangsa Maju

Seawal 5 bulan perkahwinan, akhirnya aku disahkan mengandung..selepas buat 6kali test pregnancy kit,doktor kata mmg aku dah positif..tapi mungkin masih awal..nak scan pun tk berapa nampak..maklumlah, pusingan haid tk teratur..jadi susah nak tau berapa usia kandungan aku ketika tu..kami sangat teruja..hepi giler sbb ni adalah cucu pertama bagi kedua belah pihak..masing2 tak sabar nak menunggu kehadiran insan kecil yg mmg dinanti-nantikan ni..
Usia kandungan baru 35 minggu, aku dah rasa resa nak bersalin.."Contraction" dah kuat, baby mengeras je..bila gi Naluri buat CTG..baby dah menunjukkan bacaan yg agak tinggi..so doktor kata nak check bukaan..skali doktor kata pintu dah bukak 3cm..tapi baby blom cukup bulan..terpaksa admitted. 2 injection aku kena time tu..untuk matangkan paru2 bayi. dan ubat untuk hold bukaan dan contraction. selepas 2 hari doctor benarkan aku balik umah..tapi still tk leh keje dan kena berehat secukupnya..Haha..aku jenis aktif, mane lah nak duk diam..hari seterusnya ada followup lagi dengan naluri dan doktor check bukaan dah 5 cm..aduhai..inilah yg dikatakan kalau dah takdir dia nak lahir..maka lahir la ia..doktor decide nak kuarkan juga baby aku ni..aku dimasukkan ke labour room..air ketupan dipecahkan..tapi aku tk menunjukkan ape2 reaksi sakit. kemudian, aku di induce..lepas 45 minit..hanya Allah je yg tahu..betapa sakitnya melahirkan seorang bayi ke dunia ini..selepas 4 jam bertarung, selepas 2 kali push..lahirlah puteri sulung kami yg sangat comel.seberat 2.3kg...Huda Mohd Hairulhafiz..
Menjaga Huda ada sedikit susah..sebab dia lahir tak cukup bulan..dan ada alergik pada kulit..dia tak leh minum susu lembu, tak leh pakai bedak , pampers pun ada certain pampers je yang dia leh pakai..high maintenance anak ibu sorang ni..skarang Huda dah jadi kakak..dah 5 tahun pun usia dia..dah pandai nak melawa, pilih baju sendiri dan dah pandai tolong ibu mengemas dan jaga adik..Periksa awal tahun hari tu Huda dah buat ibu rasa bangga. tak sangka anak ibu ni diam2 dapat no.1 kat skolah..ibu sayang sangat kat kakak..Semoga kakak terus jadi anak yang bijak, baik serta solehah. Amin!
   





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute