Friday 14 September 2012

Perkembangan aku yg Kembang..Woot Woot..

Salam..
Makyong..oh makyong..haha..beratnye terasa...nak jalan pun dah ala2 penguin lak aku rasa.. Minggu yang lepas masa checkup berat badan aku dah mencecah 70kg... Huh! ape???!!! 70kg???!! masa pregnan pertama pun sebelum bersalin 71kg..yg 2nd pregnan 68kg..kali ni baru 34 Minggu dah 70kg...errkkk...betul2 mengembang aku kali ni..bukan semangkuk lagi kembangnye..dah bermangkuk2..ahhahah...
Ni mesti di sebabkan aku dah takde hempedu..huhu..dah takde organ yg leh tapis segala minyak, lemak dan toksik dalam badan..tu yang lebih mudah mengembang..huhu..camne nak hadapi semua ni..boleh ke aku kembali ke bentuk asal..atau aku akan semakin mengembang lepas beranak nanti...

kalau dah camni..ape lah rupa aku nanti..

Oh No! tak leh..tak leh..camne pun kena gak kuruskan balik badan nanti...kena berpantang betul2..jaga makan..bersenam..dan yg paling cepat nak turunkan berat badan..breast feed baby...hope leh produce banyak susu lah hendaknya..this time nak try bagi full BF sampai 2 tahun..semoga berjayalah hendaknya..Amin!

Berikut gambar masa lepas pregnan sebelum2 ni..yg first, lepas bersalin berat 62kg..amik gak masa hampir setahun baru dapat berat badan asal..masa tu amik Herbalife..jaga makan..dan kembali ler ke bentuk asal..tapi makan herbalife ni jadik subur lak..lepas anak 1st 2 tahun dapat lak baby kedua..hehe..

lepas abis pantang...

Ni pun gambar masa anak 1...


2nd pregnancy
Lepas bersalin yang ke2..aku lebih cepat susut berbanding yg pertama..lepas pantang je baju lama semua leh pakai..jeans pun sama..maybe sebab aku consume herbalife kot sebelum pregnan..aku ada jugak pakai corset beautiful..turun la jugak berat tapi tak de la sedrastik kalau bersenam..lepas tu aku maintain gi gym...dan tak makan malam..masa gi gym berat aku berkurang banyak sampai 48kg..huhu..berat sebelum kawen pun dah 50kg..lebih ringan dari sebelum kawen..best2..so method yg terbaik dalam penurunan berat badan bukan supplement..bukan herbalife dan juga bukan pakaian dalam..senaman yg konsisten dan juga penjagaan dalam pengambilan makanan..

 Lepas 5 bulan bersalin anak ke2

Kurang dari setahun dah dapat balik ke bentuk asal





Dan biler pregnan kali ke3 ni aku agak takut sket..sbb setahun lebih yg lepas aku dah buang hempedu..so doktor ada kata aku kemungkinan leh gemuk..sbb dah takde organ yg nak tapis lemak..huhu..mmg betul pun..pregnan kali ni aku kembang sekembangnye..tapi aku tetap simpan azam tuk kurus balik lepas bersalin nanti..kenalah bekerja lebih keras lagi lepas ni..huhu..doakan yer... =P

~LAA 


Pregnancy ke-3

Kembang dan terus kembang..



2 comments:

Fiza Rahman said...

Fully BF...sure kurus mcm kita ☺☺

Liza Ahmad said...

tu ler..kt nak jadikan fiza mentor kita la ni...nak try bagi full bf..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute