Thursday 4 April 2013

Vitamin Untuk Badan Berasid

Vitamin Untuk Badan Berasid
******************

Tubuh yang lebih beralkali dipercayai dapat memperbaiki kesihatan dan mencegah kanser. Kanser tidak dapat ‘hidup’ dalam suasana beralkali; dan ia membesar dengan begitu cepat dalam tubuh yang berasid!

Badan kita secara semulajadi menjadi semakin berasid apabila kita meningkat usia, menjadikan kita semakin terdedah kepada kanser. Walau bagaimana pun ...kita boleh mengubah cara hidup untuk menjaga tubuh kita agar sentiasa dalam situasi beralkali. Hentikan tabiat merokok dan makan makanan rapu yang menjadi faktor tubuh kita berasid.

Adakah vitamin yang boleh membantu tubuh kita menjadi beralkali?

Ya, tentulah ada. Vitamin-vitamin tersebut adalah:

Vitamin A

Vitamin A yang paling selamat dalam bentu Beta Carotene. Ia membantu tubuh kita dalam pelbagai cara. Di samping mengambil supplemen, jus terbaik untuk mendapatkan sumber beta keroten ialah just lobak merah (carrot) dan jus epal. Ia membantu tubuh kita menjadi lebih beralkali.

Vitamin C
Anda mungkin menyangka Vitamin C adalah berasid, namun sebenarnya apabila ia berada dalam tubuh kita, vitamin C meningkatkan imuniti tubuh kita, ia menguatkan sel2 kita sekaligus menjadikan tubuh kita beralkali.

Di samping pengambilan vitamin C dari sumber natural, banyakkan mengambil buah seperti oren dan strawberi.

Vitamin D
Selain membantu menyerap kalsium, vitamin D juga membantu tubuh kita berada dalam keadaan beralkali. Selain cahaya matahari, vitamin D boleh didapati dari telur dan susu.

Vitamin E
Vitamin E terkenal senagai ‘vitamin anti penuaan’ menjaga sel tubuh dan menjadikan tubuh kita beralkali. Kita memerlukan 400IU vitamin E sehari untuk kesihatan optimum. Vitamin E juga terdapat dalam minyak zaitun dan biji bunga matahari.

Produk-produk Shaklee untuk masalah badan berasid anda:
Corotomax, Vit C, Vit E dan Ostematrik

Anda Berminat Mencuba:-

Hubungi Saya di
FB Liza Ahmad/ Fanpage Tips penyusuan susu ibu
Wassap/sms/call : 0193813225

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute