Wednesday 3 October 2012

35 minggu..baby da nak keluar...

Salam..
Dah beberapa hari tak dapat post entri kat blog..start dari hari Jumaat hari tu sampai la hari ni..nak update dari hp tk leh lak..huhu..masuk opis balik baru leh update..huhu..

Jumaat lepas, contraction aku regular 7-8 minit...dari pagi mmg dah ada back pain cam period pain..panas je pinggang ni rasanya..cuba bertahan sampai kul 4 ptg aku decide terus gi naluri...

Sampai kat naluri dr yg bertugas Dr. Kamaria..dia check baby, baru 35 minggu..so dia check bukaan..dah bukak 1cm..so dia nak tahan aku kat wad tuk monitor dan bagi injection tuk matangkan paru2..Ni sama kes macam Huda dulu la ni..35 minggu dah tak sabar nak keluar..ikut pengalaman aku..aku mmg tk nak kena tahan wad..sbb mmg aku jenis bukaan cepat..nak2 bler contraction dah regular..huhu..seram je..biler ingat2 balik masa Huda dulu..dia tahan wad..bagi macam2 jab..pastu bagi ubat tuk kurangkan contraction..tapi bukaan makin besar..last2 dia induce..ooowh tidak..tak sanggup aku diinduce skali lagi..sakitnye..sangat2 ler azab.. so aku decide nak bed rest kat umah je..dr siap cakap aku kena tanggung risiko sendiri..takpe lah..so sampai semalam aku amik cuti duk kat umah je..makan dan tdo..haha...

Contraction tetap ada..tapi tak berapa nak regular sgt la..kadang2 8-7 minit..kadang setiap 15 minit..nampaknye baby aku kali ni mmg suka wat main2..penat ler ibu dia ni dok monitor..huhu..takpe lah janji tk kena induce..hehe..

Menanti dan terus lah menanti...biler baby akan keluar..Jumaat ni ada check up lagi..adakah perlu tuk amik cuti maternity awal..atau duk je kat opis ni sampai beranak..??? Dilema...ikutkan tak nak amik cuti awal..rasa rugi..tapi biler pk2 opis ngan naluri agak jauh dan jem teruk kat area subang ni...aku rasa cam minggu depan elok sangat amik cuti awal..agak2 malas nak naik awal, unpaid leave la jawabnye..huhu..

~LAA


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute